Bekende Black Friday-marketingstrategieën
De drukste winkeldag van het jaar staat voor de deur. Volgens Shopify verdienden verkopers op het platform vorig jaar meer dan $ 2,9 miljard aan inkomsten tijdens het winkelweekend. In 2020 wordt het alleen maar drukker, maar op een nieuwe en ongebruikelijke manier. Midden in een wereldwijde uitbraak besloten veel fysieke winkels verstandig om Black Friday online te zetten. Steeds meer klanten zullen dit jaar in de rij staan in virtuele winkels om nauw contact te vermijden. Dit betekent een piek in online Black Friday-verkeer en veel potentiële inkomsten voor e-commercebedrijven van elke omvang. Om je voor te bereiden op de vreemdste Black Friday ooit, hebben wij voor de perfecte zoekmachine marketing, de beste Friday-marketingstrategieën samengesteld die je in 2020 kunt gebruiken.
1. Bouw een Black Friday-e-maillijst
Ik weet zeker dat je de effectiviteit van e-mailmarketing kent bij het stimuleren van Black Friday-verkopen. Maar om jouw e-mailmarketing vruchtbaar te maken, moet je jouw e-maillijst uitbreiden met abonnees die geïnteresseerd zijn in jouw aankomende aanbiedingen. Maak een paar weken voor de grote winkeldag een e-mailpop-up gericht op nieuwe bezoekers die geïnteresseerd zijn in uw Black Friday-deals. Let op de visuele weergave van exclusiviteit in het pop-upontwerp en de op voordelen gebaseerde call-to-action (CTA) -knop: “Geef mij de beste aanbiedingen.” Je kunt nieuwe aanmeldingen nog meer stimuleren door ze een extra korting, gratis verzending of een geschenk aan te bieden, afhankelijk van het budget.
2. Plan de pop-ups
Pop-ups zijn voor meer dan alleen het verzamelen van e-mails. Of je nu bezoekers naar jouw beste Black Friday-aanbiedingen wilt leiden, het verlaten van de winkelwagen wilt verminderen of informatie wilt geven over jouw levertijden, je kunt voor elk doel een pop-up maken en deze van tevoren plannen. Pop ups kunnen absoluut bijdragen aan jouw zoekmachine marketing. Zodra bezoekers via de organische of adverterende weg op jouw website belanden kunnen pop ups de doorslag geven.
3. Experimenteer met timing
Duizenden online winkels strijden op Black Friday om de aandacht van potentiële klanten. Het is niet verwonderlijk dat consumenten tijdens het winkelweekend gevoelloos worden nadat ze keer op keer dezelfde soort marketingboodschappen hebben ontvangen. Probeer dit jaar je timing te veranderen – licht of dramatisch – zodat je berichten niet verloren gaan tussen een miljoen andere afleiders. Hoe vroeg of laat moet je zijn? Dat is aan jou. Zoekmachine marketing en marketing in het algemeen gaat vaak gepaard met vallen en opstaan. Durf risico te nemen!