De 3 voordelen van adverteren in zoekmachines
SEA ofwel zoekmachine adverteren is een belangrijk onderdeel in het online gevonden kunnen worden door klanten. Toch is het niet altijd duidelijk waarom het een goed idee is om te investeren in deze manier van marketing en welke voordelen dit met zich meebrengen. Bij DoubleSmart zien wij vooral de mogelijkheden om via deze weg klanten te kunnen bereiken en groei te realiseren. Om meer mensen te overtuigen van de meerwaarde van SEA hebben wij hier drie voordelen op een rijtje gezet.
- Advertenties zorgen voor meer conversies
Het lijkt misschien niet uit te maken of je bovenaan de zoekresultaten staat door de juiste content te hebben geschreven of dat dit komt door een SEA campagne, maar dit maakt weldegelijk een verschil. Wanneer bezoekers een website bezoeken via een advertentie is de kans 50% groter dat deze een conversie oplevert dan wanneer de bezoekers de website bezoeken via een organisch zoekresultaat.
- Er komen meer relevante bezoekers op je website
Door middel van SEA trek je gemakkelijk veel relevante bezoekers naar je website. Om via organische zoekresultaten veel website bezoekers te krijgen is het belangrijk om hoog in de zoekresultaten te verschijnen, dit kost veel tijd en inspanning. Het maken van een goede advertentie kost minder tijd en zo kun je dus op een korte termijn resultaten boeken op de gewenste zoekresultaten.
- Je kunt zelf kiezen wie je wilt bereiken
Wanneer je van tevoren een goed zoekwoorden onderzoek hebt uitgevoerd zijn de interesses van jouw doelgroep goed in beeld. Dit zorgt er voor dat je gemakkelijker op de juiste zoekwoorden kunt adverteren en zo de mensen kunt bereiken die echt geïnteresseerd zijn in jouw product. Dit maakt ook dat je de advertenties kunt personaliseren voor de doelgroep waaraan je hem laat zien om deze zo relevant mogelijk te maken.
Laat deze kansen dus niet liggen en begin met het bereiken van jouw doelgroep via SEA. Geen idee hoe je dit doet? Wij van DoubleSmart gelukkig wel, kijk op onze website hoe wij dit aanpakken.