Hoe je jouw bedrijf kunt laten groeien op LinkedIn.
Voor merken, bedrijven en ondernemers is LinkedIn een krachtig platform om professionele doelgroepen te bereiken. En dankzij verschillende boeiende nieuwe LinkedIn-functies is het nog nooit zo eenvoudig geweest om een bloeiende community op te bouwen voor de perfecte social media marketing.
Wat is LinkedIn-marketing en waarom is het belangrijk?
Als je minder bekend bent met LinkedIn, zou je kunnen denken dat het een veredelde vacaturebank is. In de afgelopen jaren heeft LinkedIn stilletjes een heleboel functies voor het stimuleren van betrokkenheid geïntroduceerd. Met interactieve peilingen, snelle reacties en LinkedIn-verhalen is het platform nu een bestemming voor professionele gesprekken en interacties. Bedrijven maken ook vaak te keuzen voor het LinkedIn uitbesteden aan marketeers die precies weten welke functies van toepassing kunnen zijn.
Voor bedrijven biedt het nieuwe marketingkansen en de kans om een sterk netwerk van professionele volgers op te bouwen. Door een betrokken LinkedIn-community te creëren, kunnen merken nieuw en divers talent aantrekken, hun profiel versterken bij potentiële investeerders of merkambassadeurs en zelfs potentiële nieuwe klanten bereiken. Dit kan je zelf opbouwen of je legt de taak bij een LinkedIn marketing specialist door te kiezen voor het LinkedIn uitbesteden.
Als je jouw merk op LinkedIn wilt opbouwen, is de eerste stap het optimaliseren van uw LinkedIn-bedrijfspagina. Net als op Instagram is het belangrijk om de waarden van uw merk in een oogwenk over te brengen. Een sterk en consistent profiel kan uw merk onmiddellijk versterken en gebruikers aanmoedigen uw pagina te volgen.
Een van de beste manieren om nieuwe volgers op welk netwerk dan ook aan te trekken, is te begrijpen wat goed werkt met uw bestaande publiek. En dit geldt vooral voor LinkedIn, aangezien de home meldingen van een gebruiker grotendeels de activiteit van zijn connecties omvat. Door te begrijpen welk type berichten de meeste betrokkenheid genereren, kun je jouw strategie afstemmen op vergelijkbare inhoud en voortbouwen op jouw succes. LinkedIn uitbesteden kan veel tijd en energie besparen die je andere aspecten van de onderneming kan stoppen. Marketingbureaus of marketeers hebben veel kennis en vaardigheden om een LinkedIn marketing strategie tot een succes te brengen.