Hoger komen in Google
Lees over de vindbaarheid van je website vergroten met de juiste SEO strategie. In deze tekst aandacht over de werking van zoekmachines, hoe de consument denkt, en dat jij je voordeel daarin kan doen. Als hoger komen in Google lukt, en dat gaat lukken, dat heb je een website die verkoopt.
De SEO strategie
Search engine optimization, afgekort tot SEO, is een goede methode om de vindbaarheid te vergroten. Hier een voorbeeld. Stel je hebt een online shop voor sportkleding en schoenen. De kans is klein dat de potentiële klant de naam van jouw shop in Google typt. Hij of zij zal eerder trainingspak kopen intypen, op zoeken klikken, en dan moet de klant uitkomen bij jouw shop. Hetzelfde geldt met hardloopschoenen en fitnesskleding kopen, in al deze gevallen moet de potentiële klant uitkomen bij jouw shop, en die moet hoog in Google staan. Jouw site moet dus content bevatten die dergelijke termen bevat waardoor een zoekmachine zoals Google die zal herkennen.
Dit artikel vindbaar maken in de zoekmachines
Het is een kwestie van meedenken met de zoekmachines en de potentiële klant. Wat zal iemand invoeren in Google om deze informatie te vinden? Het kan gewoon hoger komen in Google of SEO strategie zijn. Maar ook online marketing of vindbaarheid vergroten. Heel misschien heeft de klant interesse in SEA, wat voor search engine advertising staat? Dat zijn die betaalde vermeldingen in Google die helemaal bovenaan staan. Op die manier zijn er veel zoektermen te vinden, en die zitten nu al in de content verwerkt, om op dit artikel uit te komen.
Nodig de klant uit om daadwerkelijk naar je shop te gaan
Te weinig wordt Meta gebruikt. Meta is die beperkte ruimte die je in de zoekmachine ziet net boven en onder de URL. Wederom als voorbeeld de online shop in sportkleding, zorg dat boven de URL voordelige sportkleding voor hem en haar staat als title. Onder de URL, bekijk de collectie sportkleding en schoenen, en doe je voordeel. Meta is de uitnodiging om naar jouw shop te gaan.