Richt je eigen administratiekantoor binnen een franchise
Overweeg je om administratie franchisenemer te worden? De tijd is er erg geschikt voor. Door de veranderingen op de arbeidsmarkt zijn er steeds meer ZZP’ers, en al die mensen hebben een boekhouding die bijgehouden moet worden. Heb je ervaring met boekhouding en andere administratieve processen? Misschien is een franchisenemer van een administratieketen worden dan de ideale stap voor jou.
Sluit je aan bij een franchise
Je staat sterker als je je aansluit bij een franchise van administratiekantoren, ook een typisch product van de huidige arbeidsmarkt. Het voordeel is dat je meteen een gevestigde naam voor je bedrijf hebt en over contacten beschikt. De franchisegever voorziet je meestal van een kortdurende maar goede training zodat je beslagen ten ijs komt, en je kunt vaak meelopen bij een gevestigde franchisenemer. Aan de franchisegever betaal je een eenmalige entry fee en periodieke franchise fees. Meestal zijn deze niet hoog, en geld moet je toch investeren in je nieuwe bedrijf.
Kies de juiste franchise
Om na te gaan of een franchisegever een aantrekkelijke samenwerking kan bieden, is het verstandig om goed op de hoogte te zijn van het reilen en zeilen van de franchisegever. Ga na wat je rechten en plichten zijn, op welke winsten en marges je kunt rekenen, en hoeveel vrijheid je hebt om er je eigen bedrijfsvoering op na te houden. Een gevestigde en aantrekkelijke franchisenemer binnen de administratiewereld is De Kubus Coöperatie U.A., met inmiddels meer dan 100 kantoren in Nederland.