Topposities behalen in Google doe je zo

Het investeren in topposities voor jouw bedrijf kan een enorme aanwinst zijn. Denk maar eens aan al die bezoekers die naar je website kunnen komen doordat je hoog zult verschijnen op bepaalde zoektermen in Google. Maar hoe kom je bovenaan Google? Je leest het hier!

Bovenaan in Google komen

Bovenaan in Google komen is tegenwoordig lastiger dan dat het vroeg was. Waar je vroeg met enkele aanpassingen aan je website al stijgingen in de zoekresultaten kon verwachten, moet je nu enorm veel kennis en ervaring hebben om goede posities te behalen. Zo houdt Google tegenwoordig rekening met meer dan 200 factoren om te bepalen of ze jouw website laten ranken op een zoekwoord. Denk hierbij allereerst aan de technische kant van je website. Is je website responsive? Is de laadtijd niet te lang? Is de code goed geschreven? Dit zijn allemaal zaken waar je over na moet denken om de techniek van je website in orde te brengen.

Daarnaast wil je er zeker van zijn dat je goede content op je website hebt. Goede content is behulpzaam. Dat wil zeggen dat de zoeker wordt geholpen door jouw content wanneer ze op je website terecht komen. Zorg er dus voor dat je weet wat de zoekintentie is en dat je deze intentie meeneemt bij de productie van je content. Het is tenslotte dat je veel links naar je website weet te plaatsen. Deze links moeten relevant zijn en van voldoende kwaliteit. Je wilt dus dat de websites die naar jou linken autoritair zijn en erg relevant.