Website B2B

Business 2 Business Website

Online marketing; verschillende opties om uw strategie te verbeteren

webdesign in rosmalen

Bent u eigenaar van een eigen bedrijf? Dan zou u toch ook meer verkeer naar uw website willen aantrekken? Een online marketing strategie is hierbij hét antwoord. Online marketing is de perfecte manier om een bedrijf te laten groeien. U kunt een breder publiek bereiken, uw verkoopopbrengsten verhogen en de concurrentie op de markt verminderen. Dit door gebruik te maken van op internet gebaseerde promotietechnieken. Denk hierbij aan verschillende platforms zoals social media sites, zoekmachines, e-mail marketing en affiliate marketing. 

Toch zijn er in de online marketing een behoorlijk aantal opties waaruit u kunt kiezen. Om de verschillende opties een gezicht te geven heeft PositiveDigits een lijstje met verschillende marketingstrategieën voor u opgesteld. Onderstaand vindt u de mogelijkheden om uw doelgroep beter te kunnen bereiken.

Online marketing via social media

Het gebruik van sociale netwerksites zoals Twitter, YouTube en Facebook. Dit om een merk of een dienst te promoten via advertenties of een interactief bedrijfsprofiel. 

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

SEO is erop gericht om uw website hoger te laten verschijnen in de ranglijsten van zoekmachines. Afgaand op bepaalde zoekopdrachten op trefwoorden die relevant zijn voor uw merk of dienst. Klanten klikken niet graag door naar lagere pagina’s. Hierdoor zult u op de eerste pagina eerder opvallen en genereert u eerder kliks naar uw website. 

Zoekmachine advertising (SEA)

SEA is de kunst om precies de juiste advertentie van uw merk of dienst te laten verschijnen bij een passend zoekresultaat waar de klant naar op zoek is. De klant wordt eerder naar uw merk toegetrokken. Door SEA zal de kans op het verkopen van uw product op uw website verhogen. 

Affiliate marketing 

Affiliatte marketing stelt consumenten in staat om aankopen te doen via hyperlinks op websites van derden. Denk hierbij aan o.a. influencers, die hier commissies op te verdienen. Dit is voordelig voor zowel de affiliate publisher als de online retailer zelf.

E-mail marketing

Het verzenden van e-mails met advertenties, nieuwsbrieven, kortingen en speciale aanbiedingen aan eerdere klanten kan erg gunstig zijn. Deze klanten zijn bekend met uw merk en hebben waarschijnlijk al eens eerder een aankoop bij u gedaan. De interesse is eerder al gewekt. Door middel van een regelmatige herinnering in hun inbox zullen ze aan uw merk herinnerd blijven worden. Waardoor de kans groeit dat ze sneller bij u zullen terugkeren.

Online banners

Dit is vergelijkbaar met e-mailmarketing waarbij advertenties worden opgenomen in de inhoud van goedkeuringsmails, door het verzenden van afbeeldingen en vooral hyperlinks, die te vinden zijn op websites die banner inzendingen goedkeuren. Het kan gaan om een eenvoudige tekstlink of een meer complexe banner die een ingesloten HTML-code bevat.