Website B2B

Business 2 Business Website

Wat is projectplanning?

Het proces van het vaststellen van uw reikwijdte en doelstellingen en het toewijzen van taken en gebudgetteerde middelen voor elke fase staat bekend als projectplanning. Een gedegen plan is eenvoudig over te brengen aan alle betrokken partijen. Het is het voordeligst als het regelmatig wordt onderzocht. Simpelweg een strategie uitstippelen en deze vervolgens niet bespreken met je team is een recept voor tijdverspilling. Het voordeel van projectmanagementsoftware zoals Outsmart is dat u over het algemeen al uw papieren en deliverables op één plek kunt bewaren. Het helpt ook voorkomen dat cruciale discussies en beslissingen via e-mail verloren gaan. Het kan lijken dat het in het begin te veel tijd kost als u projectmanagement overweegt. Door uw projectplan vanaf het begin te documenteren en het te gebruiken als een gids om u en uw groep op koers te houden, kunt u veel tijd en middelen besparen.

Met de juiste mensen in gedachten

Elk project vereist een plan met duidelijke doelstellingen die niet mogen veranderen zodra de eerste fase is voltooid. Alle belanghebbenden die zullen profiteren van de resultaten van het project of die bij de uitvoering ervan zullen worden betrokken, moeten worden geïdentificeerd. Hun eisen moeten ook worden verwoord tijdens de initiële projectplanning. De projectmanager is de persoon die uiteindelijk verantwoordelijk is voor de voltooiing van het project. De klant die de resultaten krijgt, kan een lid van uw team of een betalende klant zijn. Het team of de personen die verantwoordelijk zijn voor elke techniek die deel uitmaakt van het plan.

Het project starten en communiceren met je team

Maak een lijst van alle deliverables. Deze lijst moet het totale project verdelen in kleinere taken die aan bepaalde teamleden kunnen worden toegewezen. Er moeten verwachte data zijn voor elke deliverable of taak. De goedkeuringsprocedure van elk product kennen, begrijpen en documenteren. Zorg ervoor dat u de interne goedkeuringsprocedure van uw klant begrijpt, zodat u niet wordt opgeschrikt door vertragingen of afgeremd door tegenstrijdige standpunten.